Για ακόμα μια χρονιά ξεκίνησαν χτες οι πανελλήνιες εξετάσεις...
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ&ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥΣ.
Αυτή η διαδικασία, αρκετά επίπονη, σε λίγες μέρες καλείται κανείς να αποδείξει γνώσεις, (αναλόγως και τη δυσκολία των θεμάτων που και αυτή εξαρτάται από πολλούς πολλούς παράγοντες). Ελπίζω κάποτε να βρεθεί κάτι καλύτερο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαιδεύση..Για την ακρίβεια πολλά θα πρέπει να αλλάξουν και σίγουρα όχι μόνο στα πανεπιστήμια και στον τρόπο εισαγωγής τους...Αλλά πολύ πολύ πριν ή αν προτιμάτε αλλαγή σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα από το νηπιαγωγείο. Δε είμαι ικανός ούτε αρμόδιος να πώ τι και πώς πρέπει να αλλάξει...Απλά κάποια πράματα μόνο θέλω να αναφέρω...Το βασικότερο λάθος είναι δε ασχολούμαστε ή ελάχιστα ασχολούμαστε με το θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού...Από μικρά οδηγούνται τα παιδιά σε ένα πρόγραμμα γεμάτο φροντιστήρια για πολλές γνώσεις (γλώσσες κτλ)και ιδιαίτερα για τα μαθήματα (ειδικότερα στο λύκειο). Έτσι οδηγείται το παιδί να παίρνει μια κατεύθυνση στη β λυκείου, να δίνει πανελλήνιες και πολλές φορε΄ς να περνάει σε κάποια σχολή που όταν αρχίζει διαπιστώνει ότι δε του αρέσει με αποτέλεσμα την επόμενη χρονιά ή να ξαναδίνει εξετάσεις ή να ξανακαταθέτει μηχανογραφικό...Αυτό το θέμα είναι πολύ σοβαρό γιατί με βάση αυτή τη εκπαίδευση θα ακολουθήσει αργότερα αν τα καταφέρει ένα επάγγελμα, που με αυτό θα ζεί τα υπόλοιπα χρόνια...Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο άσχημο είναι να κάνεις κάτι που δε σ αρεσει απλά και μόνο για να παίρνεις τα απαραίτητα λεφτά...Συνέπεια αυτού είναι το να μην είσαι καός σε αυτό που κάνεις...
Ένα άλλο θέμα είναι η σύνδεση της δευτεροβάθμιας με τη τριτοβάθμια εκπάιδευση...Έχει παρατηρηθεί τελείωνοντας το λύκειο να περνάς σε μια σχολή (με τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν και αυτές) και να χρειάζονται προαπαιτούμενες γνώσεις τις όμως εσύ δεν έχεις...Σκεφτείτε τη δύσκολη θέση ενός φοιτητή με το ίδιο πρόβλημα...
Ένα άλλο συναφές πρόβλημα είναι τα Επαγγελματικά Λύκεια, που μόνο και μόνο και μόνο από το όνομα φαίνεταιο ο σπουδαίος ρόλος τους...Ας ερωτηθούν όμως απόφοιτοι - που και αυτοί εισάγονται
σε σχολές (και με κάποιο ειδικό καθεστώς αυτοί της ομάδας Α') για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν...
Αφήνω για το τέλος τα προβλήματα στις σχολές. Πόσες έχουν οικονομικά προβλήματα - προβλήματα στη λειτουργία και στη βιωσιμότητά τους;( με άμεσο αντίκτυπο σε σπουδαστές μα και σε διδάσκοντες-ειδικότερα στους ωρομίσθιους)
Πόσο ειρωνικό είναι σε μια τόσο δύσκολη κοινωνική κτλ περίοδο που ζούμε αντί να ανοίγουν σχολές και να καλλλιεργούν γνώσεις δεξιότητες στους νέους, να υπολειτουργούν ή και να κλείνουν; Στον αντίποδα όμως κάποτε άνοιγαν πολλές σχολές κυρίως σε επαρχία με περίεργες ειδικότητες και που συχνά λειτουργούσαν με ελάχιστους φοιτητές καθώς οι περισσότεροι καιν δε τις έβαζαν στο μηχανογραφικό ή απλά γράφονταν και δε πατούσαν...Δυστυχώς αυτά τα λάθη έρχεται κάποια στιγμή που τα πληρώνουμε...
Έγραψα πολλά το ξέρω...Είχα και άλλα τόσα...Με ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα που αφορά τους νέους- το μέλλον αυτού του τόπου πρέπει όλοι ν α δείξουμε τη δέουσα προσοχή...
Πάντως εγώ προβληματίζομαι για το μέλλον όλων αυτών των παιδιών...Πρόαλα αυτά ελπίζω σε ένα καλύτερο αύριο...
Θα ξαναευχηθώ σε όλους τους εξεταζόμενους καλή επιτυχία, δύναμη (και στις οικογένειες τους). Να θυμάστε πάνω από όλα είναι να μαστε υγιείς...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου